En fyr i et liv i en hverdag.

tirsdag 29. desember 2009

Månen sett i et nytt perspektiv?


Nei, ikke akkurat det, men utsikten fra terrassen sett i fra gulvhøyde idet mørket senker seg. Akkurat her har jeg tilbragt store deler av dagen. Det er rart i tenke på at når jeg ligger her i skumringen, har det allerede vært mørkt mange timer hjemme i Norge. Hva jeg har gjort her i gulvet på terrassen? Lest selvfølgelig! Dan Brown: Det tapte symbol. Så langt, på side 230, en bok det er svært vanskelig å legge fra seg. Jeg kunne selvsagt ha sittet hjemme i godstolen foran peisen og lest, men det gir mer sammenhengende ro å ligge her i en mild og sval bris og høre på bølgene som slår mot land etter en lang ferd over Atlanteren. Mens jeg har skrevet dette, har det blitt så mørkt av jeg må gå inn for å fortsette å lese.

Ingen kommentarer:

Etter meg kom disse to

Etter meg kom disse to
Vakkert er vakkert