En fyr i et liv i en hverdag.

onsdag 5. desember 2007

Ikke alt er alltid like hyggelig

I kjølvannet av min sønn Hennings fantastiske tur til Graceland, har han også fått litt mer dyster oppmerksomhet.
En av de tingene jeg driver med er å forelese om funksjonshemning rundt om på en del høgskoler. I vår fikk jeg en tilbakemelding på et evalueringsskjema fra en av studentene i avgangsklassen på sykepleierstudiet. Det var lite hyggelig lesning.

Aftenpostens A-magasinet har laget en artikkel som blant annet handler om denne studentens litt spesielle meninger. Den sto på trykk 30. nov.07. Av en eller annen grunn har de valgt å ikke legge den ut på nett. Derfor har jeg gjort det selv. Ikke trivelig å lese, men på en måte føler jeg at Hennings Graceland-eventyr blir enda viktigere og enda mer meningsfyllt når jeg vet det finnes slike meninger rundt oss. Studentens evaluering startet med følgende utsagn: "Barn med funksjonshemninger bør avlives..." Les selv hva A.magasinet skriver.

2 kommentarer:

Grete Winther Westrum Løvås sa...

Leste artikkelen. Det er nesten så en ikke kan tro at det er mulig. Håper vedkommende aldri blir praktiserende sykepleier...

Gratulerer med vel gjennomført tur til Graceland forresten!

Hilsen Grete (som gikk i klassen til Henning)

cammie sa...

Jeg har lest og det er trist... Jeg sitter igjen og er rett og slett litt tom...

Etter meg kom disse to

Etter meg kom disse to
Vakkert er vakkert