En fyr i et liv i en hverdag.

lørdag 8. desember 2007

Den totale tausheten.

Hallo! Er det noen der?

Den siste uka har vært stille. Telefonen min har nesten ikke ringt. Ingen tekstmeldinger. Uvanlig.

Etter at A-magasinet fredag 30. skrev om Henning, meg og sykepleierstudenten hadde jeg ventet meg en del ekstra oppmerksomhet og kommentarer. Fastslår bare at det motsatte har skjedd.

Jeg har sakset noe av det som står på gruppa "Henning til Graceland, ..Nå eller aldri" på Facebook:

"Artikkelen reiser en del spørsmål det kanskje er grunnlag for å diskutere? Blir det noen diskusjon? Tør vi?
Er debatten egentlig allerede i gang? -Den debatten slike innlegg i dagens samfunn ofte blir møtt med:

Det skapes en rungende taushet det ikke er mulig å overhøre.

Fellesskapets moralske pekefinger med krav til engasjement med ”riktige” meningen gjør det kanskje umulig å skape diskusjon? Er det mulig å bygge bro over den dobbeltheten som oppstår når samfunnets ideelle holdninger og enkeltindividenes virkelige meninger kommer på kollisjonskurs? Er vi blitt for vante til å si en ting og mene noe annet? Er tausheten et uttrykk for fortielse og likegyldighet ….eller?"


Jeg bare undrer...

Ingen kommentarer:

Etter meg kom disse to

Etter meg kom disse to
Vakkert er vakkert