En fyr i et liv i en hverdag.

mandag 10. desember 2007

Al Gore må ha rett!

Jeg sitter på hjemmekontoret mitt. Det er før middnatt. Det er faktisk ganske trivelig her. Det kan komme av at det er ryddig rundt meg! Jeg annonserte jo i forrige uke at jeg hadde tenkt å rydde. Det har jeg gjort! Al Gore må ha rett. Verden er i ferd med å gå av hengslene. Kontoret ryddig 14 dager før jul! Det har aldri skjedd før, og vil vel kanskje aldri skje igjen. Får nyte det mens jeg kan før smånissene gjør invasjon. Det gjør de hvert år, og i løpet av mellomjula ser alt ut her som det pleier resten av året. Totalt uframkommelig.

Sitter å hører på musikk fra Memphis og minnes turen til Graceland for ikke lenge siden. FreeWorld underholder akkurat nå med herlig blues. Hørte dem live på Beale Street sammen med saksofonisten Dr. Herman Green.
Lenge siden jeg har hatt overskudd til musikk, men det er aldri forsent å børste støv av gamle ører. En dag i slutten av nærmeste framtid skal jeg jammen ta fram den gamle vinylen og digitalisere hele 70-tallssamlinga mi!

Hvorfor skriver jeg alt dette her? Tja, si det. Kanskje først og fremst for å få skrivetrening. Jeg har jo starta opp som deltidsstudent på mine gamle dager. Endelig vet jeg hva jeg skal bli når jeg blir stor. Studerer familieterapi på Diakonhjemmets Høgskole i Oslo. I de siste 10 åra har jeg erklært meg for "eksamensfri sone". Nå er det ingen vei utenom. Arbeidskrav og skriftlige eksamener står for tur de neste to åra. Derfor skriver jeg. Dersom du fortsatt henger med, er jeg egentlig ganske imponert over deg, for dette er ikke akkurat skjønnlittaratur av høy klasse. Nå er din lidelse i alle fall slutt for denne gang. God Natt!

1 kommentar:

Øivind Haugen sa...

Gøy å lese Egil - her handler det om å trene og inspirere hverandre. eh - god morgen foresten....

Etter meg kom disse to

Etter meg kom disse to
Vakkert er vakkert