En fyr i et liv i en hverdag.

søndag 16. desember 2007

604805 sekunder igjen..

Ja du får bare telle etter. Sånn cirka så lenge er det til julaften. Det burde jo være mulig å få gjort en del til da. Her ligger jeg i senga med maskina på magen og skriver. Klokka er 07:25. Det betyr ikke at jeg har tenkt å stå opp tidlig på en søndag morgen. Det betyr at Jon Blund har svikta meg igjen. Våkna for noen timer siden med skikkelig hodepine. Javel, jeg drakk litt whisky i går kveld, men hodet pleier ikke å uttrykke sin misnøye over det så klart og tydelig. Det er bra at jeg har lagt opp til en lat søndag. Henning er hjemme på besøk og vi var helt enige i går kveld om at at i dag var det bare kos, sport og latskap som gjaldt. Ja, da snakker jeg om sport på TV, ikke sånn i praksis! 603770 sekunder igjen. Dette går jammen unna!
Den siste uka før julaften pleier erfaringsmessig å gå rasende fort. Lurer på om jeg fikser å kjøpe julegaven i år? Jeg skrev faktisk julegaven i entall. Jeg er av de privilegerte. Er gift med ei som definerer slike innkjøp som sin domene. Bare det er penger på kontoen så ordner hun resten. Jeg må vel med skam bekjenne at noen år har hun kjøpt sin egen julegave også. I min ferdighetsprofil finnes det mange talentløse områder. Det å finne på gode, omtenksomme og originale gaver er et av mine manglende talenter. Det er ikke det at jeg ikke vil! Jeg får det bare ikke til! Finnes det kurs i sånt? Eller er det bare øvelse som trenges? På mandag får jeg kanskje fylle opp lommeboka og ta meg ei skikkelig treningsøkt.
Ok, der ser jeg Jon Blund komme borte i gangen. Får prøve å bli med han en tur før det blir lyse dagen. 603010 sekunder igjen...

Ingen kommentarer:

Etter meg kom disse to

Etter meg kom disse to
Vakkert er vakkert