En fyr i et liv i en hverdag.

lørdag 13. november 2010

Dagen før dagen..


Jeg slo opp øynene, og slik så det ut. Persienna slipper inn  litt lys som forteller meg at det alt er dagen. Hvilken dag? Jo, dagen før avreise! Der ligger jaggu badebuksa mi også. Har den tenkt seg med på tur? Sikkert ikke dumt å ha den i kofferten når jeg kommer til Tenerife.. Nå er jo ikke jeg noen typisk bader, men hvem vet? 30 grader i skyggen, ingen tilgjengelig skygge å være i og ingen tilgang på øl; Det er vel forutsetningene for at jeg skal ta en dukkert frivillig. Men som sagt: Hvem vet?
Vi drar alle 5! Ja, vi er blitt 5 nå. Linn Sophie har landet. Hun har funnet seg sin Håvard! Ring på fingeren og bryllup under planlegging. I løpet av årene har Linn dratt med seg noen frosker hjem som hun har kysset på. Jeg skulle gjerne ha most de fleste av dem under hælen! Håvard derimot, han er godkjent på alle måter! Skikkelig fyr som alle kan like.
Det er jo egentlig Henning sin tur. Det er på en måte "Nå eller aldri 2". 30-årsdagen i Memphis, 33-års dagen på Tenerife. Vi tar på skylappene og tar sjansen en gang til! Selv om Henning sin form for tida er svært variabel, regner vi med at han vil få med seg flere opplevelser enn om han satt hjemme, sånn for sikkerhets skyld! Det har i noen uker vært litt usikkert om det ble noen tur p.g.a. formen, men nå tror jeg ingenting kan stoppe oss!
Vigdis er akkurat innom soverommet her jeg ligger og skriver. Hun griper kofferten sin og forlater rommet med en opprømt pakke-kofferten-sang. Som kleshaugen foran vinduet viser; Hun er som vanlig tidligere ut enn meg. Jeg vet hvor kofferten min er, tror jeg, for å si det sånn!
Har tenkt å mobilblogge fra turen. Om det blir noe, vil tida vise. I alle fall er mobilen knytta opp mot bloggen her og akkurat nå ser det heller ikke ut som om skrivesperra er på plass!

1 kommentar:

Anne Folke-Olsen sa...

God tur til dere alle 5!

Etter meg kom disse to

Etter meg kom disse to
Vakkert er vakkert