En fyr i et liv i en hverdag.

mandag 4. januar 2010

Hva skal til for å se solen stige oss i vest?


Solen har nettopp gått ned i havet. "Alltid er det på jorden et sted soloppgang" skriver André Bjerke. Det må vel bety av det alltid et sted er en solnedgang? Den solnedgangen jeg nettopp var vitne til kl. 18.32 her på Tenerife, hvor fort måtte jeg ha beveget meg mot sola for å reversere den? Hadde det holdt med en ekstra rask speedbåt, eller må det sterkere lut til? Jeg fant fort ut at det var jo et regnestykke selv jeg ville klare: Jordas omkrets delt på 24 timer. Grovt regnet 1700 km/t! Hvor fort går et jagerfly? Kunne det ha vært en ny turistattraksjon? Hvor mye whisky jeg har drukket? Hva har vel det med saken å gjøre?

Ingen kommentarer:

Etter meg kom disse to

Etter meg kom disse to
Vakkert er vakkert