En fyr i et liv i en hverdag.

søndag 3. januar 2010

Feriemat.


Chips, freenze fries, patatas fritas, pommes frites. Til alle måltider denne ferie, bortsett fra ett par pizza og en pastarett, har jeg fått servert denne gylne delikatessen. Det er selvfølgelig godt, men dog kjedelig i lengden. Når jeg tenker etter, har det vært en del variasjon på hvor harsk frityroljen har vært, men alt i alt har jeg blitt enig med meg selv om at dette er det første punktet på lista over det som gjør det ok å reise hjem om en uke. Jeg har et punkt til på denne lista, men det tør jeg nesten ikke innrømme overfor meg selv engang. Nei, jeg tror jeg holder det for meg selv foreløpig. Pommes frites står vel neppe på kostlista til helsefanatikerne som snakker stadig høyere om at vi må leve sunt. Det er vel ikke lenge til fet mat også blir merket på samme måte som sigaretter. Innen den tid er det lov å tro at jeg har startet et nytt og sunnere liv. Det kan vel ikke sies at jeg har planlagt en offensiv slankekur, men det skal bli kjekt å se om jeg kan bli litt mer venn med badevekta fram mot neste nyttårsskifte.

Ingen kommentarer:

Etter meg kom disse to

Etter meg kom disse to
Vakkert er vakkert