En fyr i et liv i en hverdag.

tirsdag 22. januar 2008

Ikke død, men...


Det har ikke vært lett å dra i gang nyåret. Etter 14 dager på Tenerife hvor latskap ble dyrket, ville ikke latmarken forlate kroppen ved hjemkomst. Utrolig vanskelig å komme inn i hverdagen igjen. Å skrive er noe jeg liker, men det er aldri lett å komme i gang. Når jeg til overmål har masse jeg absolutt skulle ha skrevet, blir slik luksus-skriving som dette nedprioritert kraftig. Akkurat som om det skulle hjelpe på den "viktige" skrivingen! Nei da. Skrivesperra har i det siste vært bombesikker og umulig å forsere. Det som er så viktig å få til er et lite arbeidskrav i studiet mitt. Det er ingen spøk å være student i geriatri-alder. Jeg skal skrive om et kommunikasjons-aksiom og dets betydning i hverdagen.. Hva et aksiom er? Det skal jeg skrive om etter at oppgaven er i boks. Det vil si om en 3 ukers tid. Familieterapistudiet inneholder mye praksis og veiledning. Jeg ser virkelig fram til å komme igang med denne delen av studiet utover vinteren og våren. Men først må jeg altså børste støv av gamle skriveferdigheter med kildehenvisninger og overbevisende drøftinger. Sukk! Dette får være nok for denne gang. Ser fram til et aktivt blogge-år.

Ps: Jeg hadde en kjekk nyttårsaften!

1 kommentar:

Grete Winther Westrum Løvås sa...

Virker som et spennende studie. Noe jeg kanskje kunne tenke meg en gang i fremtiden, men lærerutdanning kvalifiserer vel ikke til opptak der.

Etter meg kom disse to

Etter meg kom disse to
Vakkert er vakkert